2. Európai Városi Zöld Infrastruktúra Konferencia – Budapest, 2017. november 29-30.
Éghajlatváltozás, környezet, természet és közösség, településtervezés, a biológiai sokféleség előnyei, a zöld infrastruktúra és az ökoszisztéma-szolgáltatások, a növényzet hogyan segítheti a városokat az éghajlatváltozáshoz való alkalmazkodáshoz, és hogyan járulnak hozzá a globális éghajlat szabályozásához?
Gyere el a 2. Európai Városi Zöld Infrastruktúra Konferenciára, és tudj meg többet a témáról rangos nemzetközi és hazai szakértőktől.
Helyszín: 1051 Budapest, Erzsébet tér 12. (Akvárium)
A részletes program itt elérhető: https://eugic.events
További friss információk a konferencia facebook eseményében olvashattok: https://www.facebook.com/urbangreeninfrastructure/
A ZÖLD XVII ott lesz, gyere el Te is.
A konferencia nyelve angol. A ZÖLD XVII tagjai és hálózata jelentős kedvezményt kapnak a konferenciadíjból.
Részletek az oldal alján angol nyelven!
Jó, jó, de mégis, mi az a ZÖLD INFRASTRUKTÚRA?
Zöld infrastruktúrának nevezzük azokat a természetes és félig természetes területeket, valamint egyéb növényzettel fedett és ökológiai funkciót betöltő területek stratégiailag megtervezett hálózatát, amelyet úgy terveztek és irányítanak, hogy széleskörű ökoszisztéma szolgáltatások nyújtására legyen képes. A zöld infrastruktúra gerincét a zöldfelületek/zöldterületek („zöld” elemek) és a vízfelületek („kék” elemek) adják. A zöld infrastruktúra kiegészítheti vagy esetenként kiválthatja a műszaki, azaz „szürke” infrastruktúra-elemeket (utak, csatornák, vezetékek és berendezések, épületek stb.). A zöld infrastruktúra – akárcsak más infrastruktúrák – anyagok és energiák áramlását és az ezekkel való ellátást biztosító hálózatként működik. A zöld infrastruktúra más megközelítésben egy koncepcionális szemléletmód, amely célja, hogy – az ökoszisztéma elemeinek és kapcsolatainak védelmével és fejlesztésével – integrált módon biztosítsa az ökoszisztéma javakat és szolgáltatásokat, csökkentve a környezeti és klimatikus kockázatokat, ezáltal segítve a népesség helyben tartását. A zöld infrastruktúra számos funkciót lát el egyszerre, mint ahogy azt az alábbi ábra szemlélteti.
ZÖLD INFRASTRUKTÚRA A TELEPÜLÉSEKEN
A zöld infrastruktúra olyan rendszer, amely sokoldalú támogatást nyújt a települések számára: mérsékli az egyre gyakoribbá váló szélsőséges időjárási jelenségek hatását, ezáltal hozzájárul a klímavédelemhez és a hatékony, kiszámítható erőforrás-gazdálkodáshoz. Aktív teret biztosít a társadalmi részvételre, a választópolgárok bizalmának erősítésére. Rekreációs, kikapcsolódási lehetőségeket biztosít, hozzájárul a település lakóinak fizikai és mentális egészségének javulásához. Mindezzel vonzóvá teszi a települési környezetet és erősíti a polgárok kötődését, a népesség megtartását. Ez a komplex, rugalmas, fenntartható rendszer tehát ökológiai, társadalmi és gazdasági előnyöket is hordoz. Az említett hatások – vagy azok hiánya – városi környezetben hatványozottan érzékelhető.
A zöld infrastruktúrának ugyanazon a területen számos funkciója és előnye lehet. Ezek a funkciók lehetnek környezetiek (pl. a biológiai sokféleség megőrzése vagy az éghajlatváltozáshoz való alkalmazkodás), társadalmiak (pl. vízelvezetés vagy zöldterület biztosítása) és gazdaságiak (pl. munkahelyek biztosítása és az ingatlanárak emelése). A jellemzően egyetlen funkciót – például csatornázás vagy közlekedés – betöltő szürke infrastruktúra megoldásaival szemben a zöld infrastruktúra azért vonzó, mert több probléma egyidejű kezelésére is lehetőséget adhat. A hagyományos szürke infrastruktúrára továbbra is szükség van, de ezt gyakran meg lehet erősíteni természetes alapú megoldásokkal.
Forrás: MÓDSZERTANI ÚTMUTATÓ A ZÖLD INFRASTRUKTÚRA FEJLESZTÉSI ÉS FENNTARTÁSI AKCIÓTERV KÉSZÍTÉSÉHEZ
Miniszterelnökség, Építészeti és Építésügyi Helyettes Államtitkárság, Területrendezési és Településügyi Főosztálya.
APPLY NOW AND PARTICIPATE THE 2ND EUROPEAN URBAN GREEN INFRASTRUCTURE CONFERENCE
CONFERENCE APPLICATION DETAILS:
ZÖLD XVII network receive 33% discount ticket of 200 EUR (from 300 EUR) which includes all events and the EUGIC 2017 Awards Ceremony here:
EUGIC 2017 Budapest brings together global practitioners and local experts in a truly interactive, dynamic and exciting conference – workshops, story corners, exhibitions, Horizon2020 Projects Session and Industry Speed Dating.
EUGIC 2017 Conference Highlights
Climate change, cities, biodiversity and green infrastructure •
Implementing projects – challenges and successes • Horizon 2020 Session •
Policies, planning, mapping and assessment • Industry Speed Dating •
EUGIC 2017 & Green-Go Awards
www.eugic.events/conference-programme
Expert speakers include:
Dusty Gedge, Livingroofs.org, EFB President • Laura Gatti, Bosco Verticale, Nanjing Vertical Forest Towers • Dr Manfred Köhler, World Green Infrastructure Network • Holger Robrecht, ICLEI Europe • Vera Enzi, GrünStattGrau and more www.eugic.events/speakers
Contact EUGIC 2017 with any questions:
EUGIC 2017 Budapest is supported by the European Union, hosted by the City of Budapest, sponsored by Deep Forest Hungary, Vegetal ID France, ESSRG and ACO Hungary, and endorsed by all EFB Green Roof and Wall Associations and their Members, as well as: ZÖLD XVII, IUCN International Union for Conservation of Nature, Global Nature Fund, ICLEI Europe Local Governments for Sustainability, Green City Hungary, MUTK Hungarian Society of Urban Planning, HALA Hungarian Association of Landscape Architects, Scandinavian Green Infrastructure Association, UK Landscape Institute, ASoP Romanian Landscape Architects Association, HDKA Croatian Landscape Architects Association, NATURVATION, Nature4Cities, GreenInUrbs, Connecting Nature, IAUC, OPPLA, Salzburg Global Seminar, UK Green Infrastructure Partnership, Team London Bridge, IALE UK, ISOCARP International Society of City and Regional Planners, CENS Centre for Ecological Noosphere Studies Armenia, ESSRG, Alchemia Nova, Instituto Técnico Superior Lisboa, Biotope City Journal, Architektur Aktuell and Infrastructures Online. EUGIC 2017 Budapest is funded by the European Union. The information and views expressed here are those of the authors and do not necessarily reflect the official opinion of the European Union.